Friday, December 21, 2012

It's Wedding

Assalamualaikum semua.Apa khabar hari ni? Sihat semua? Alhamdulillah..

Macam biasa blog agak bersawang sebab agak lama tak menyajikan entri untuk santapan rakan-rakan.Cewah,siap bermadah pujangga la pulak. ^_^V

Oklah,sekarang ni dah habis minggu ke-2 posting pediatrik. 2 minggu ditempatkan di Unit Rawatan Rapi Neonatal (NICU).FYI, NICU ni macam ICU biasa la tapi yang khas untuk baby-baby comel yang lahir pra-matang atau kalau matang pun ade masalah-masalah yang agak serius dan memerlukan rawatan lanjutan. It was an interesting posting. Sebab time ni jer kita akan didedahkan betul-betul dengan baby yang baru lahir. Yela kena practice newborn examination bagai. Masuk short case hokey. Nak tak nak kena practice gak. But it was so fun. Pegang baby rasa macam anak sendiri.Semua comey2..

Tapi benda yang tak best berlaku adalah bila aku tak dapat balik untuk majlis kahwin kakak.Sangat sedih sebab ni dah masuk kali ke-2 aku tak balik untuk majlis kahwin my siblings. Nak suruh upload gambar,diorang bukannye jenis yang suka post gambar kat facebook.Hmm,nasib badan. Nasib baiklah one of my sis friend ade upload kt facebook.Dapatlah jugak tengok walaupun satu gambar jer.Hehehe..

 
Selamat Pengantin Baru kepada kakak saya,Nur Zahidah Muhammad Zain & abang ipar saya,Syazwan. Moga berbahagia hingga ke anak cucu.

  I'm so happy for them. Bila bercakap pasal kahwin ni, aku tiba-tiba teringat dekat arwah mak aku. Waktu tu dekat hari majlis kahwin abang aku. Dia sempat la pergi ke rumah orang kampung mengajak datang kenduri dengan aku naik motor. Tapi apakan daya Allah lebih sayangkan beliau. Tak sempat tengok abang aku kahwin. Mesti dia happy kakak aku dah kahwin.


Gmiey said:

Ya Allah,permudahkanlah segala urusan ibu bapaku di akhirat sana. Tempatkanlah mereka dalam kalangan hamba-hambaMu yang soleh & solehah. Amin~






No comments:

Post a Comment