Friday, December 7, 2012

With Japanese Students

Cerita lama tapi aku nak cite jugak kat korang sumer..

Assalamualaikum/selamat pagi semua!
Macam mane hari ni?Sihat?Tak plan pergi jenjalan ke?

2-3 minggu ni rajin pulak aku menghapdate blog aku..Al-maklumlah sejak last entry aku dapat feedback yang cukup baik membuatkan aku semangat balik nak terus memberikan cerita-cerita yang panas & sensasi kat uollz. Hahaha ala2 melodi a.k.a propaganza versi blog.Tapi takleh lawan la dengan Beautiful Nara yang dah veteran dalam bab2 macam ni..

Dalam 2 bulan lepas ada 4 orang budak jepun datang ke Malaysia for student exchange program. Diorang semua belajar kat University of Nigata. Kat mane tu dalam jepun tu aku pun tak tahu tapi bila tengok kat map yang diorang tunjuk agak jauh la dari Tokyo.

Inilah mereka. Dari kiri: Yuji Suzuki, Yumi Kondo, Maki Onodera, Hodaka Saito

Diorang datang ke UKM selama sebulan. FYI, mereka ni bakal pelajar Gred 4 (in Japan,they did not use year but grade) dan baru je habis Gred 3. Kiranya mereka tengah cuti panjang la ni. Walaupun dah Gred 3 tapi diorang still belum masuk ke tahun klinikal lagi tak macam Malaysia, tahun 3 dah start masuk klinikal dah. Bezakan? The best thing is they learn medicine in Japan language bukan macam kita kena belajar dalam bahasa Inggeris. Bagusnye diorang sebab memartabatkan bahasa mereka sendiri.

For the first and second week in Malaysia, they joined my orthopaedics posting. Genbira sangat dapat jumpa sebab diorang sangat mesra,easy to make friends especially Maki. Bila borak jer ngan Maki ni memang tak sah kalau tak gelak. Tak tahu tang mane yang lawaknye. Waktu last2 diorang join posting ngan weollz, si Qazreen (merangkap orang yang uruskan pelajar2 Jepun kat sini) bawak diorang jenjalan ke I-City, Shah Alam. Aku pulak dapat ikut sekali.Yeay!!Dapat ke I-City for the first time.Over pulak aku. Si budak2 Jepun tu takdelah seover aku.Hehehe sorry yer :p

Harimau Malaya bersama Yuji...aumm!!

Qazreen & Kama bersama mengaum sekali haha

We all together that night...

Cinderella tale with me & Maki~Peace!!!

Girls Generation Asian (Malay + Japanese)

Singgah kat KFC kejap untuk menjamu selera. Nak makan double down tapi dah abes. Beli zinger burger jer..Thanks imran belanja air :)

In I-City park..Perasan tak Yuji punyer tangan fleksible,boleh bengkok cmtu sekali hahaha..hebat betul gene orang Jepun nih.

Malam-malam kita main pusing2...nampak je simple game nih tapi sekali naik rm5 tau...hambik ko nak naik sangat

In Ferris Wheel, here comes the beauty Yumi & Hadako

View from highest position in Ferris wheel...blur sket sebab nervous naik benda alah ni.. =_="
Anyway,really enjoy makes friends with them. InsyaAllah,kalau ade masa & wang yang cukup,turn aku plak nak pergi Jepun melawat diorang. Tapi bila tu tak tahu lagi.Biaselah duit jpa manelah nak cukup buat simpan pergi Jepun.Maybe waktu dah keje nanti ke hehe..

Bye uollz~



No comments:

Post a Comment