Wednesday, December 5, 2012

Sweet 22

Assalamualaikum!

Yupp,today is already 5th December 2012. Happy belated birthday to me. Alhamdulillah, aku akhirnya mencapai umur 22 tahun + 1 hari.Allah swt masih lagi meminjamkan nikmat nyawa kepada aku dengan harapan aku dapat beribadat kepada-Nya. InsyaAllah,selagi hayat dikandung badan,akan aku junjung nikmat Islam & nikmat Iman yang aku kecapi sehinggalah sekarang.

4th December 1990. Aku dilahirkan di Kampung Pasir Golok, Ketereh, Kota Bharu, Kelantan. Aku dilahirkan di rumah tau bukan kat hospital. Kelas uollz. Terima kasih arwah mak yang telah membesarkan aku daripada sekecil tapak tangan sehinggalah aku seperti sekarang. Walaupun dah tak dapat nak tatap muka mak tapi aku akan sentiasa mendoakan mak.

untuk pengetahuan uollz semua, tahun ni adalah tahun yang paling best buat diri aku. Dua kali sambutan hari jadi. Sambutan kali pertama dengan housemate ngan jiran rumah depan. I was really suprise with birthday celebration walaupun pada hakikatnya aku tahu yang diorang akan sambut besday aku. Cuma time jer yang aku tak jangka. Lepas habis study group, diorang ajak aku makan makanan yang diorang goreng. Pelik jugak sebab banyak sangat yang digorengnya macam nak ajak ramai orang jer. Tapi aku buat dek jelah. Yang penting dapat makan hahaha..Duk tengah2 syok makan si Qazreen ngan Imran bawak masuk kek.Wah! terkezut iollz hokey!Suprise diorang akhirnya menjadi. Aku memang terharu. 2 kek yang bersaiz regular.1 perisa tiramisu 1 lagi perisa cheese..Thanks korang!

At the same time, I got a lot of wishes through facebook and sms. Yang paling excited tnc hepa ukm, Prof Othman wish kat aku secara private message kat facebook. Tak sangka betul. Thanks Prof.


sambutan kali kedua ni lagi surprise. Semalam, Prof zul, pengetua kolej aku belanja makan kat pavilion sambil bincang2 pasal hal kolej. #rasa cam bertuah pulak jadi jaksa nih selalu dapat makan free prof belanja#. Makan kat PAVILLION ok,bukan calang2 tempat. This was my second time datang sini, Really awkward. Prof Zul belanja makan kat Ben's.


Restoren Ben's @ Pavillion,Kuala Lumpur

Tak pernah nama kedai ni tapi waktu weollz sampai semalam memang ramai giler costumer.Waktu nak mengorder satu hal. Nama makanan nak gempak2 end up aku tak tahu nak makan apa sebab memang tak pernah dengar nama makanan tu. So,weollz ape lagi terus mintak prof zul recommendkan makanan yang best. Aku order chicken breast yang disumbatkan dengan kentang. Forgot the real name. Tapi honestly speaking makanan tu tak sesuai dengan taste orang kampung macam aku. Sangat tak sedap. Menyesal aku order. Yang paling sedih,aku tak dapat nak habiskan makanan tu. Melayanglah duit prof zul hehehe. Sorry prof. For drink, I order watermelon juice and dessert I order red velvet cake.Basicly,kek dia sedap.

Prof Zul, En Harun (Vice Principal of KTDI) & part of Jaksa KTDI
From left: Wan Z, me, Imran
Camera Havoc!!
Berposing kat garage kereta. Thanks kema for the photo :)
Lepas kebuncitan perut sebab makan agak banyak, Prof zul ajak pergi minum kopi kat SHANGRI-LA HOTEL.Perghh, prof ni suka pergi tempat mahal2..Sampai sana,weollz order minuman.Hazab jugaklah nak mengorder sebab tak tahu nak minum ape. Last2 aku order cafe latte.Tengah2 minum tiba2 penyanyi kat depan tu nyanyi lagu happy birthday. Apelagi terkezut lagi la iollz sebab memang tak sangka prof zul yang request lagu tu kat i...lepas,datanglah waitress bawak 3 biji cupcake dengan lilin kat atas tu..SO SWEET!! For the first time in my life!


With birthday boy. Thanks for the surprise! So bad, cupcake langsung tak nampak sebab kamera pakai night mode.


Mila, me & Imran


Alhamdulillah,feel so grateful~


Last photo before going back..
Credit to Kema Shafi for the photo.

Gmiey said:

Terima kasih kepada semua yang memberikan ucapan hari lahir. Semoga kalian dapat mendoakan sahabatmu ini supaya lebih kuat dalam beribadah dan juga menempuh cabaran sepanjang bergelar sebagai pelajar perubatan.



No comments:

Post a Comment